۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

دوره بعد از مدیکال

اول اینکه باید بگم یکی از فواید مهم وبلاگ نوشتن برای مهاجران، اینه که حداقل برای خود آدم همه چیز مستند میشه و اگر چیزی فراموش بشه با مراجعه به وبلاگ، راحت پیدا میشه. مثلن من الان تاریخ دقیق روزی که مدیکال اومد و روزی که مدیکال ارسال شد رو یادم رفته بود که از همینجا پیدا کردم.
در مورد این دوران بعد از مدیکال باید بگم که برای خودش عالمی داره. یعنی نه مثل دوران قبل از مدیکاله که شک داشته باشی که آیا مشکلی هست یا خیر و نه خیالت میتونه راحت باشه که همه چیز تموم شده و فاز اول پروژه مهاجرت (خروج از ایران) به سرانجام رسیده. به قول دوستی تا پات رو از گیت فرودگاه کانادا بیرون نذاری نمیتونی مطمئن باشی که این فاز اول تموم شده.
در ضمن، همینجوری به نظر میرسه که تولرانس تخمین زمانی نامه پاس ریکوئست از تولرانس تخمین زمانی رسیدن مدیکال کمتره. این رو هم البته از وضعیتی که تا امروز وجود داشته میگم. برای همین، هم شوق رفتن وادارت میکنه که یک سری کارها رو انجام بدی و هم اینکه توی دلت اینه که اگه پاس ریکوئست مطابق پیش بینی نیاد ناجور میشه.
به هرحال، ما که شروع کردیم یک سری کارها رو انجام بدیم. امیدوارم پیش بینی درست دربیاد و تا زمانی که هوا خوبه بریم که جا بیفتیم.

۱۲ نظر:

  1. سلام مهدي عزيز انشالله اگه تا سه شنبه هفته ديگه پاس ريكوئست شدين من حاضرم با كمال ميل پاسپورتتاتونو با خودم ببرم.

    پاسخحذف
  2. امیدوارم موفق باشی مهدی جان. درست میگی. مرحله مدیکال تا ویزا یه حس برزخی داره. آدم نمیدونه دقیقا کی قراره پاشو بزاره اونور.
    ضمنا من همینجا دیگه باهات قهرم چون هنوز منو به لیستت اضاف نکردی!!!

    پاسخحذف
  3. الی جون یه سر به پست من بنداز ببین می تونی کمکم کنی؟؟مرسی عزیزم

    پاسخحذف
  4. امیدوارم هر چه زودتر ویزا تون بیاد. بیاین که هوا عالیه :)

    پاسخحذف
  5. نیلوفر عزیز، یک دنیا تشکر. دعا کن که ویزا سریعتر بیاد. خیلی خیلی در محل کارم دارم اذیت میشم و با من بازی میکنند و شوخی فرض کردند.

    پاسخحذف
  6. سلام ونکوور عزیز، دروغ چرا؟ راستش تا الان وبلاگت رو ندیده بودم. شاید به خاطر اینکه در کامنتها لینکت رو نمیگذاری. اما به چشم. اگر از گوگل درست پیدا کرده باشم الان اضافه میکنم

    پاسخحذف
  7. مستانه عزیز،
    در وبلاگتون پاسخها رو نوشتم.
    موفق باشید

    پاسخحذف
  8. بیگانه جان؛
    دوستان به جای ما. فعلا مجبورم با مدیران دیوانه این شرکتی که براش زحمت کشیدم کلنجار برم.

    پاسخحذف
  9. شما هم با این دیوانه ها مشکل داری تو محل کارت؟
    راستی اگه گواهی اشتغال به زبان انگلیسی باشه باز هم گواهی ثبت شرکت را میخوادمرسی از همه راهنمایتون

    پاسخحذف
  10. مستانه عزیز،
    توصیه میشه برای گواهی کار به همون ترتیبی که اشاره کردم اقدام کنید. گواهی به انگلیسی رو هم رد نمیکنند اما احتمال عدم موفقیت در مصاحبه زیاد میشه

    پاسخحذف
  11. سلام . با توجه به اینکه باید اصل ایلتس را برای دمشق بفرستم آیا اصولا گرفتن کپی یا کپی برابر اصل و یا درخواست صدور مجدد کارنامه از دفتر ایلتس ارزشی دارد و در مقاطع بعدی مهاجرت یا در خود کانادا برای اشتغال یا تحصیل بدرد میخورد ؟ من آیلتس 7 جنرال را اخذ کرده ام ..... با تشکر

    پاسخحذف
  12. هومن عزیز،
    من که همونطور که از وبلاگم معلومه از کبک که فرانسوی زبان هست اقدام کردم و با آیلتس کاری نداشتم و الان اطلاعی ندارم. اما در مورد ادامه تحصیل میدونم که آیلتس آکادمیک ملاک است و ضمنا میدونم که در فاصله ای که نمره آیلتس معتبر است (یک یا دوسال؟) میتوان در مواقع مورد نیاز درخواست کارنامه کرد.

    پاسخحذف