۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

چه خبر از دلار؟

امروز محض دلخوشی رفتم دلار بخرم (کانادایی). همون صرافی که همیشه میرم. دیدم جاتون خالی، از بس توش شلوغه در رو بسته و کسی رو راه نمیده. چون حالش رو نداشتم دوباره برم چند دقیقه ای وایسادم تا خلوت تر بشه. خلاصه رفتم تو. گفتم شاید قیمت در حال تغییر کردنه که صف شده؛ اما از تابلو که چک کردم قیمت همون حدود بود که فکر میکردم. تا نوبتم بشه شاهد بودم که به برخی مشتریها گفته میشد ارز مورد نظرشان تمام شده (به خصوص یورو). نوبت من که رسید گفتم n دلار کانادا میخوام. گفت n/2 بیشتر نداریم. احتمالن میخواست در حد امکان کمتر بده که به همه برسه! البته فکر نکنید n عدد خیلی بزرگی بود. یک کم بیشتر از حقوق کارمندی. من هم همون رو گرفتم و زدم بیرون. همین! دیگه اتفاقی نیفتاد. اما وضعیت اونجا به نظرم کمی غیرعادی بود. حالا بقیه صرافیها رو نمیدونم و تجربه شخصیم رو گفتم. اما این وضعیت با شایعاتی که در مورد بی پول شدن بانکها در ایران دهان به دهان میچرخه تطبیق داشت. البته مقامات رسمی که کلن تکذیب میکنند اما پس چرا اینجوری بود؟
پی نوشت- قابل توجه آفیسرها: همون طور که اول متن نوشتم همینجوری محض دلخوشی رفته بودم دلار بخرما! فکر نکنید خیالم راحت شده و خیلی ریلکس در حال فراهم کردن مقدماتم. نه آقا جان! نه خانم محترم! زودتر بفرستید بیاد مدیکال رو، کار داریم!

۴ نظر:

  1. دوست عزیز کار بسیار خوبی کردی

    اگر طمعکار نباشیم و نخوایم تا روز آخر سود بانکی ÷ولمون رو بگیریم این بهترین راه هست.
    فقط یه مشکل اینه که بانکها حساب دلار کانادا در ایران باز نمیکنن

    خود من از 1100 خرید دارم تا 780 و 860

    پارسا

    پاسخحذف
  2. سلام اولن بگم قضیه بانکا که اصلا شایعه نیست. پدر بتده از بانک سامان می خواست ۸ میلیون بگیره ۲ روز می رفته بانک پول نداشته. تو بعضی از بانک های دولتی مثل ملی و ملت کار به زد و خورد کشیده. از جمله بنک ملت شعبه بازار و صادقیه.....
    به نظر من هر چی پول تو بانک داری در بیار و دلار بخر

    پاسخحذف
  3. سلام
    من ميخوام كار مهاجرتم به كانادا رو شروع كنم و دنبال يك وكيل (مشاور امور مهاجرتي)خوب ميگردم كه واقعا پيگير كار موكلهاش باشه
    از شما ميخواستم بپرسم آيا از كار مشاور خودتون راضي هستيد آيا ايشون واقعا پيگير كار شما هستند و ايشون رو به ديگران توصيه ميكنيد؟
    در صورتي كه از ايشون راضي هستيد لطفا اسم و آدرسشون رو برام ميل كنيد
    با تشكر
    اي ميل من news4i@yahoo.com

    پاسخحذف
  4. کیارش جان،
    توضیحات مناسب رو برات ایمیل کردم. امیدوارم موفق باشید

    پاسخحذف