۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

Quebec

کامیار عزیز در وبلاگ خود مطلبی نوشته که برای من حاشیه ی آن از اصل مطلب جالبتر بود. در توضیح بیشتر در مورد طبقه بندی شهرها از نظر ورود و اقامت مهاجران (مطلبی که چندی پیش به صورت رسمی منتشر شد)، اشاره میکند که مونترال به دلایلی در گروه سوم قرار گرفته؛ یعنی برای تازه واردان خیلی جذابیت نداشته. حالا در ادامه به نکته جالب و بسیار مهمی اشاره میکند. اجازه بدهید عین مطلب را نقل کنم: "با توجه به اطلاعات اخذشده از دوستانی که بیش از 30 سال هست ساکن مونترال هستند اوضاع این شهر و کلاً استان کبک در سال‌های پیش مثلاً 7-8 سال پیش بسیار بهتر از الان بوده‌است و هم شهر رونق بیشتری داشته است و هم تمیزتر بوده‌است و هم بازار کار بسیار بهتر بوده‌است. ظاهراً این درخواست و زمزمه جدایی و هم برگزاری انتخابات و نتیجه آن که بسیار لب مرزی بوده‌است تاثیر بسزایی در منزوی‌شدن این استان داشته است. خوب طبیعی می‌باشد وقتی شما ادعای جدایی دارید دولت مرکزی سرمایه کمتری وارد آن بخش می‌کند زیرا با جداشدن آن منطقه درواقع آن سرمایه از دست دولت فدرال بیرون خواهد رفت." در واقع به نظر من اینها مطالب پشت پرده ای است که میتواند بر بعضی پروسه های مرتبط با مهاجرت نیز تاثیر بگذارد. بیشتر تحلیل نمیکنم چون ممکن است به تضعیف روحیه منجر شود!

۵ نظر:

  1. مهدي عزيز .ما الان 2-3 ماهه دلار نمي خريم و گذاشتيم ببينيم بعد عيد قيمتش مياد پايين يا نه.اميدوارم زودتر خبري از پرونده هاي مابشه

    پاسخحذف
  2. مهدی جان فعلا که این قضیه رو مدیکال بقیه که تاثیر نداشته! تقریبا همه ژانویه ای ها و کلی از فوریه ای ها تو لیست نیلوفر یا مدیکال براشون اومده یا نامه آپدیت مدارک و سوءپیشینه! دیگه اینکه مدیکال ما یا باید همین روزا بیاد یا دیگه نمیدونم باید چیکار کرد. یک سال و یک ماه از فایل نامبر من گذشته!

    پاسخحذف
  3. بیگانه جان؛
    برای ما اگر هم تاثیری داشته تا همین الان گذاشته و من هم بعید میدونم بیش از این کار ما رو خراب کنه. منظور من این بود که به هرحال، موارد پنهانی هست که کار ما رو به تاخیر میندازه. اما بعد، بله درسته. برای همه خبری شد جز ما دو سه نفر. دیگه نوبتی هم باشه نوبت ماست. ببینیم این هفته چی میشه؟

    پاسخحذف
  4. نیلوفر عزیز،
    دل و جراتت رو تحسین میکنم اما بعید میدونم دلار ارزون بشه. به نظر من برای کاهش واردات مجبورند دلار رو گرون کنند

    پاسخحذف
  5. به نظر منم دلار ارزون تر نمیشه! حداقل نه اونقدر که قابل توجه باشه!

    پاسخحذف