۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

رزومه

الان که داشتم برای استخدام، رزومه هایی رو که برای شرکت فرستاده شده بود و به من ارجاع شده میدیدم، یادم افتاد که داشتن رزومه خوب چقدر مهمه. بعضیها رو ندیده رد میکردم. بقیه هم تعریفی نداشتند. از این نظر واقعا وضع جویندگان کار در ایران افتضاحه و استاندارد رو رعایت نمیکنند. حالا استاندارد که هیچ؛ حداقل یک چیزی که جلب توجه کنه و نظم داشته باشه نمیتونن بنویسن و بعد مدیران متهم میشن که آشناها رو استخدام میکنن.
پس یکی از کارهای مهممون اینه که یک رزومه استاندارد برای خودمون داشته باشیم. خودم که هنوز دل و دماغ بروزکردن رزومه رو ندارم و همونه که پارسال درست کردم.

۶ نظر:

  1. باهاتون کاملا موافقم ! رزومه خیلی مهمه و بخصوص در اینجا که ترجیحا نباید بیش از دو صفحه داشته باشه چون کارفرما اصلا حوصله نداره و یا وقت نداره که رزومه های سه صفحه به بالا را بخونه !! حتی کلاس های رزومه نویسی برای مهاجرین جدید به کانادا هم همین را میگویند.. نهایتا دو صفحه

    پاسخحذف
  2. سلام
    ممكن است ازتون بپرسم شما روز مصاحبه كه اصل مداركتون را شناسنامه - مدارك تحصيلي - ... بردين بازهم ترجمه هاشون را بردين ؟
    براي فدرال هم همون موقع فايل باز كردين ؟ چي مداركي لازم داشت؟
    از راهنماييتون خيلي ممنون هستم.

    پاسخحذف
  3. آقا یا خانوم ناشناس،
    روز مصاحبه هم اصل و هم ترجمه رسمی رو باید ببرید. البته اصل شناسنامه رو فکر نکنم لازم داشته باشند.
    در مورد فدرال هم که من اون موقع فایل باز نکردم ولی خیلی بهتره که همونجا باز کنید. گواهی عدم سوء پیشینه لازمه که داشته باشید + پرداخت پول پروسسینگ فدرال + مدارک مربوط به CSQ که اونجا بهتون میدن + پرکردن دقیق فرمهای فدرال که بهتره از قبل پر کنید

    پاسخحذف
  4. باران جان،
    ممنون از کامنت. بعضی جاها هم که پول میگیرند و رزومه درست میکنند!

    پاسخحذف
  5. درسته بعضی جاها هم پول میگیرند! ولی تمام رزومه ها یک فرمت داره که میتونین از گوگل کمک بگیرین! اگر فرمت رزومه را بدانیم دیگه احتیاچی نیست که بابتش پول بدیم... من که مخالف پول دادن برای رزومه هستم .

    پاسخحذف