۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

نقبی به ریاضیات دوست داشتنی

فرآیند پوآسن، فرآیندی تصادفی است که مطابق آن، پدیده ها به صورت مداوم و مستقل از یکدیگر اتفاق می افتند. فرآیند پوآسن یک ویژگی مهم دارد و آن، بی حافظه بودن است. به عبارتی تعداد اتفاقات رخ داده شده در یک دوره زمانی، کاملن مستقل از اتفاقات رخ داده شده در دوره زمانی دیگر است و هیچ ارتباطی به دوره های زمانی قبل یا بعد ندارد! این ویژگی، سبب میشود پیش بینی وقایع در فرآیندهای پوآسن مشکل باشد.
حداقل از نگاه من، رفتار اداره مهاجرت کانادا رفتاری مطابق با فرآیند پوآسن است؛ اگرچه ممکن است برای خودشان، فرآیند غیرتصادفی باشد اما پیداکردن پارامترهای این فرآیند بسیار مشکل به نظر میرسد و بنابراین نمیتوان هیچ پیش بینی مشخصی داشت و تولرانس آنقدر زیاد است که دیگر نام آن را نمیتوان تخمین گذاشت. اگر میتوانستم به گونه ای با مسوولان اداره مهاجرت به طور منطقی بحث کنم حتمن اشکالات این رفتار را یادآوری میکردم. به هرحال، بهمن هم به پایان نزدیک میشود بدون آنکه تغییر عجیب و غریبی در رفتار آفیسرهای محترم به وجود آید. امروز، از وکیلم خواستم یک پیگیری انجام بدهد؛ هرچند که میدانم خیلی موثر نیست.

۶ نظر:

  1. منم به وکیلم زنگ زدم. گفت آخر ژانویه یه نامه پیگیری برام داده که هنوز جوابی ندادن 

    پاسخحذف
  2. mehdi jan salam chand vaght ast ke montazer hastid
    mersi
    leila

    پاسخحذف
  3. بیگانه عزیز،
    دیگه واقعا شورش رو درآوردند. انگار سر کار گذاشتند.

    پاسخحذف
  4. لیلای عزیز؛
    فکر کنم چه گویم که ناگفتنم بهتر است. 16 ماه از زمان مصاحبه و 13 ماه از زمان دریافت فدرال نامبر گذشته که با توجه به وضعیت سالهای گذشته مهاجرین کبک، زمان انتظار بسیار زیادیست.

    پاسخحذف
  5. مهدی جان تا اونجا که یادم میاد شما برای CAIPS اقدام کرده بودید. خبری نشد؟

    پاسخحذف
  6. چه عرض کنم بیگانه جان؟ آقای مشاور منصرفمون کرد و اقدام نکردم

    پاسخحذف