۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

نگاه سیستماتیک

چیزی که آقای مشاور در پاسخ به پیگیریها در مورد دیر شدن مدیکال میگوید آن است که فرآیند بک گراوند چک طولانی شده و دلیل آن هم تعداد بسیار زیاد تقاضاهای مهاجرت به کانادا طبق قانون جدید است. این دلیل، چندان هم دور از منطق نیست و محتمل است. اما اگر این باشد باید گفت از نگاه سیستمی، کاری که اداره مهاجرت کانادا برای مشکل طولانی شدن پروسه مهاجرت انجام داده (وضع قانون جدید) در واقع پاک کردن صورت مساله بوده و نه حل اساسی مساله. بنابراین، قابل پیش بینی است که عینا همان مشکل در قانون جدید هم رخ دهد البته با مراتب متفاوت؛ یعنی همانطور که تخمین متقاضیان مهاجرت و خود اداره مهاجرت کانادا برای قانون قبلی دچار خدشه اساسی شد (این اواخر زمان انتظار به 6-7 سال کشیده بود، در حالیکه قطعا اداره مهاجرت چنین زمانی را در نظر نداشت) حالا هم اگر وضع به همین منوال ادامه یابد بعد از مدتی که بافر سیستم جدید overflow بدهد وعده های اولیه مبنی بر کاهش زمان پروسه مهاجرت به یک سال و دو سال فراموش خواهد شد. امیدوارم، راه حل مناسبی برای این سیل تقاضاها پیدا شود تا متقاضیان بتوانند برنامه ریزی بهتری برای آینده خود داشته باشند.
پی نوشت- در ماه فوریه که برای منتظران اتفاقی نیفتاد. المپیک ونکوور هم که میتوانست در این کندی موثر باشد (اداره مهاجرت حداقل از نظر صدور ویزا برای توریستها درگیر المپیک بوده) رو به پایان است. حالا ببینیم چی میشه.

۹ نظر:

  1. مهدی جان امیدوارم تا قبل عید خودمون یه خبری بشه! وکیل من هم که هر موقع بهش زنگ میزنی میگه همین روزا مدیکاتلون میاد. فعلا که ۱ ماه از همین روزا گذشته و خبری نشده.

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز
    من در دهها مورد نمونه از داوطلبان مهاجرت تاکنون موردی نیافته ام که یکسال آنها گذشته باشد.یکسال از تاریخ ارسال به سوریه است خود من ظرف مدت 6 ماه در ژانویه مدیکال را گرفتم امیدوار باش

    دلاور

    پاسخحذف
  3. بیگانه جان، فوریه که واقعا افتضاح بود. ببینیم مارچ چی میشه؟

    پاسخحذف
  4. دلاور عزیز؛
    من تحلیل تئوریک کردم. امیدوارم که اینطور باشد که شما گفتید اما طبق این تحلیل که فقط یک احتمال است، اگر بک گراوند چک bottleneck باشد متقاضیان فدرال از سال آینده باید شاهد چنین تاخیری باشند کما اینکه مواردی را خودم میدانم که از 6-7 ماه گذشتند و خبری از مدیکالشون نشده

    پاسخحذف
  5. دلاور گرامی؛
    یک چیزی یادم رفت. در این لینک میتونیم روند افزایش زمان انتظار مدیکال طبق قانون جدید فدرال را مشاهده کنیم:
    http://ranadp.blogspot.com/2009/11/in-process.html

    پاسخحذف
  6. مهدي عزيز امروز يكي ديگه از منتظران مي گفت مديكال دوستشون كه همزمان با خودش فايل نامبرش تو دسامبر 2009 بوده با پست اومده و همزمان باهاش درخواست سوءپيشينه هم شده.يعني براي ماها هم كه ايمل نيومده ممكنه اين اتفاق بيفته.اميدوارم ماه مارس ماه خوبي برامون باشه

    پاسخحذف
  7. نیلوفر عزیز،
    خیلی ممنون که خبر دادی. امیر، نویسنده وبلاگ پانیذ هم بشارتی داده. حالا ببینیم چی میشه. ما که سعی خودمون رو داریم میکنیم، دیگه امید داریم به آسمون

    پاسخحذف
  8. سلام مهدي مديكال بيگانه اومد.فكر كنم ديگه چيزي نمونده باشه.طبق پيش بيني جديد باسي ما كار كانادا و امريكامون همزمان ميشه

    پاسخحذف
  9. بله. خیلی خیلی خوشحال شدم. امیدوارم کار کانادای شما هم زودتر انجام بشه تا با خیال راحت تصمیم بگیرید. هرچند علیرغم اینکه من خودم عاشق امریکا هستم اما کانادا به خصوص برای بچه ها مزایای بسیار خوبی داره.

    پاسخحذف