۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

نکاتی در مورد مصاحبه خودمون

  • نکته اول اینکه همونطور که گفتم اصل مدرک تحصیلیم رو همراه نبرده بودم و درسته که مشکلی پیش نیومد اما وجود ترجمه رسمی مدارک، لزوم به همراه داشتن اصل مدارک رو نفی نمیکنه.
  • در یک قسمت از مصاحبه من سعی کردم یک کلمه فرانسوی رو که همسرم یادش رفته بود بهش یادآوری کنم که آفیسر تقریبا به شدت عصبانی شد و تذکر داد که در صحبتشون دخالت نکنم. بعدها فهمیدم در فرهنگ غربیها این کار قشنگی نیست. این برای متاهل ها نکته خیلی مهمی یه و سعی کنید ترجمه به فارسی و یا برعکس رو برای همسرتون انجام ندین.
  • آخر مصاحبه، آفیسر دفترچه راهنمای کبک برای تازه واردین (که احتمالا همه دیدیم) رو بهمون داد که من از بس خوشحال بودم و تمرکز نداشتم گفتم بله؛ این رو دیدم و اتفاقا کامل پرینت گرفتم و داریم. البته ایشون گفت بهتره این رو هم داشته باشین و اتفاقی نیفتاد اما بعد به نظرم رسید که بهتر بود این رو نمیگفتم و خیلی ازش تشکر میکردم. آخه این چه کاری بود که آخر مصاحبه برای خودم جملات فرانسوی اضافه کنم؟ هنوز موندم.
  • اون لحظه که گفت به کبک خوش اومدین واقعا باورم شد که از فرداش در کبک زندگی میکنم، غافل از اینکه یک gap غیرقابل پیش بینی این وسط همه معادلات رو به هم میریزه. اما لحظه خیلی خوبی بود.

۶ نظر:

  1. سلام اينترويو من اوايل سپتامبر 2008 بود، اون روز فكر كردم ديگه استرس مربوط به مهاجرت تموم شد ولي الان ميبينم كه نه. اين نكاتي كه گفتيد همه درسته. اين روزهام اينقدر دلگيره ، جو خيلي بديه . خدا به هممون صبر بده و مديكال .

    پاسخحذف
  2. ممنون کارنو جان؛
    من که فعلا خودم رو درگیر یک پروژه بزرگ کردم و خوشبختانه چون همه در جریانند که من میخوام برم فعلا نازم رو میکشند که این پروژه رو تموم کنم و فشار کاری چندانی از نظر روانی نمیذارن. میمونه وجدان کاری که خودم بهش معتقدم. اما وقتی اوضاع نیلوفر با اینهمه صبر و تحمل اینطوری شده معلومه که فشار روانی خیلی سنگینی روی همه بچه های منتظر هست. من هم امیدوارم که مدیکالها بیاد هرچند همچنان معتقدم حداقل باید روی یک سال حساب کنیم.

    پاسخحذف
  3. سلام مهدی جان
    چقدر برای مهاجرت باید انتظار کشید!!!! کاملا" درکتون می کنم. ما هم 5 سال و 9 ماه و 15 روز انتظار کشیدیم. واقعا" چیزی نمی تونم بگم جز اینکه صبور باشید. در حال حاضر خیلی ازدوستان وبلاگی منتظر مدیکال هستند. عوضش یک دفعه مدیکال همه باهم میاد و یک جشن اینترنتی بزرگ بر پا می شه. موفق باشی.

    پاسخحذف
  4. میترا جان؛ خیلی ممنون از دلگرمی. امیدوارم اونجا حسابی جا افتاده باشین

    پاسخحذف
  5. سلام دوست عزيز- من نمي دونم چه مشكلي بود كه من چندين هفته نمي تونستم در وبلاگ شما وارد شم. اما خوب الان خوشحالم كه هرچه بود برطرف شد. من يك سوال داشتم شما نامه دعوت به مصاحبه را اول با ايميل دريافت كردين بعد با پست ؟ فاصله اين دو دريافت چقدر بود؟ خيلي ازتون ممنونم

    پاسخحذف
  6. ستایش عزیز،
    از این مشکلات در ایران طبیعی هست! در مورد دعوت به مصاحبه باید بگم تا الان من هیچ چیز را از طریق ایمیل دریافت نکردم و همه چیز پست معمولی بوده. اما هر دم از این باغ (سفارت کانادا در دمشق) بری میرسد.

    پاسخحذف