۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

آیا جزئیات پرونده در حال پردازش قابل دسترسی است؟

آیا جزئیات پرونده در حال پردازش قابل دسترسی است؟ فکر کنید اگر همه‌ی ما که برای مهاجرت اقدام کردیم میتونستیم از جزئیات پرونده‌مون و اینکه الان در چه مرحله‌ای هست و یا کجا گیر کرده؟ مطلع بشیم چه خوب میشد! با این وضعی که از دمشق می‌بینیم آدم فکر می‌کنه همچین چیزی اصلن محاله! اما من چند وقت پیش موضوعی رو شنیدم که خودم تا حالا با دقت بررسی نکردم چون به نظرم زمان رسیدن فرمهای مدیکال خیلی دیر نشده اما شاید به بعضی از دوستان کمک بکنه؛ برای همین اون رو مطرح می‌کنم.
انگار یک سیستمی هست به نام CAIPS (مخفف Computer Assisted Immigration Processing System) که سالهاست توسط دولت کانادا مورد استفاده قرار می‌گیره و جزئیات اطلاعات پرونده‌ها در این سیستم ثبت میشه. مثلن به این سایت نگاه کنید. توضیحاتی که توش داده واقعا هیجان‌انگیزه! از این سیستم میشه اطلاعات ریز رو استخراج کرد که بهش میگن: CAIPS notes. در قسمتی از این سایت در پاسخ به این پرسش که CAIPS notes به چه دردی میخوره؟ میگه که اگر میخواین بدونین چرا به مصاحبه دعوت شدین؟ و یا فکر میکنین فرآیندی بیش از حد انتظار طول کشیده میتونین از این فایل دلیلش رو متوجه بشین. در ادامه ذکر میکنه که بسیاری از تاخیرها به دلیل گم شدن یک مدرک و یا نامه بوده که به راحتی میشه از تو این سیستم track کرد. نمونه‌هایی هم که از CAIPS notes گذاشته همین موضوع رو به خوبی نشون میده. خودم که الان دارم مینویسم و دوباره این سایت رو نگاه کردم هیجان‌زده شدم! خلاصه که به نظر خیلی به درد بخوره.
اما سؤالی که وجود داره اینه که چطور چنین سرویس انقدر گمنامه؟ و کسی ازش خبر نداره؟ یا ازش استفاده نکرده؟ البته همونطور که گفتم من تا الان خیلی دقیق موضوع رو بررسی نکردم و تا الان ضرورت بررسیش رو حس نکردم اما شاید موانعی وجود داره که من نمیدونم و مسائلی در استفاده از این سیستم هست. به هرحال اگر کسی از این سیستم اطلاع داره و به ما اعلام کنه فکر کنم همه خوشحال بشیم.
پی نوشت 1: این هم یک لینک دیگه که میگه این اطلاعات رو به طور رایگان هم میشه گرفت
پی نوشت 2: توضیحاتی در مورد CAIPS notes و معنی کدهای مورد استفاده در آن از سایت loonlongue

۶ نظر:

  1. مرسی مهدی جان.
    باز هم مزاحمت خواهم شد.

    پاسخحذف
  2. مهدي عزيز.من اين رفتم تو ادرسي كه گفتي رو خوندم.فكر مي كنم مثل يك وكيل دسترسي به اطلاعاتت پيدا مي كنه و پيگيري انجام مي ده.در ضمن هزينه هم داره.بعد از درخواست براي عضويت به شما يه شماره فايل مي ده و در ضمن به فرم هم هست كه پر مي كني كه اداره مهاجرت اطلاعاتتو در اختيار اينا قرار مي ده.
    رويهم رفته به نظر من نبايد چيز جالبي باشه.چون اگه مربطو به خود سايت مهاجرت بود لينكش تو سايت اصلي مهاجرت كانادا وجود داشت.
    موفق باشي

    پاسخحذف
  3. نیلوفر خانوم؛
    بله، مربوط به خود اداره مهاجرت نیست. اما موضوع اینه که من میبینم هستند کسانی که هیچ اطلاعاتی از روند پرونده ندارند و خیلی نگران هستند. در مورد هزینه؛ اینطور نیست و اگر تو گوگل جستجو کنید راهنماهایی هست که میگه اگر کسی رو داخل کانادا داشته باشید به صورت رایگان اطلاعات رو در اختیارش قرار میدن.

    پاسخحذف
  4. سلام
    بسیار عالی و حرفه ای بود.حتمأ باید عضو شد یا میشه دسترسی عادی داشت؟
    آیا واقعآ علت دعوت شدن یا نشدن به مصاحبع عا رو ذکر کرده؟
    ممنونم

    پاسخحذف
  5. خانم آزاده؛ با توجه به لینکی که در پی نوشت گذاشتم فکر میکنم نیازی به عضو شدن نیست و یک شهروند کانادا خیلی ساده و رایگان با اجازه ما میتونه اطلاعات رو بگیره و دفاتر و شرکتهای زیادی هم هستند (در ایران ندیدم اما روی اینترنت زیاده) که در مقابل دریافت پول میتونن اطلاعات رو بدهند. در مرحله ای که شما هستید اطلاعات خاصی نخواهند داد و مصاحبه شما مصاحبه عادی است. اما بعضی ها هستند که به مصاحبه دوم دعوت میشوند که علتش رو میتونن از این اطلاعات پیدا کنن

    پاسخحذف
  6. مهدی جان، کسایی که تو خود کانادا هستن هم ۵ دلار باید بدن که البته مبلغ خیلی کمیه!
    اما بدیش اینه که ۱ ماه طول می کشه از وقتی فرم ها رو فرستادی تا جوابش بیاد!

    پاسخحذف