۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

واقعه نگاری

در این نوشته؛ تاریخهای مهم پرونده‌ی خود را در پروسه‌ی مهاجرت به ایالت کبک ذکر می‌کنم. قبل از اون یادآور می‌شم که در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که هر کس از آشنایان که ما رو می‌بینه با لبخند معنی‌داری می‌پرسه: "اوا! شما هنوز نرفتین؟" البته ممکنه افراد ذکور به جای اون واژه‌ی "اوا!" واژه‌ی دیگری رو به کار ببرن ولی منظور یکیه؛ و نکته‌ی ناراحت کننده‌تر ماجرا اینه که جواب مشخصی نداریم که بدیم. یعنی بگیم 1 ماه دیگه می‌ریم! یا 3 ماه دیگه و خلاصه هیچ چیز قطعی نمیشه گفت. اگه تا حالا متوجه نشدین که ما در چه مرحله‌ای هستیم باید بگم ما در انتظار برای فرمهای مدیکال به سر می‌بریم. بعدا بیشتر از دشواریهای این مقطع و این برزخ واقعی مینویسم. حالا تاریخ‌های مهم:
  • ژوئن 2007 : ارسال مدارک اولیه برای کبک
  • 19 فوریه 2008 : دریافت فایل نامبر از کبک
  • 1 آگوست 2008: دریافت نامه‌ی دعوت به مصاحبه
  • 30 اکتبر 2008: مصاحبه‌ در سوریه
  • 30 اکتبر 2008: دریافت CSQ (به معنای قبولی در مصاحبه)
  • 4 فوریه 2009: تشکیل پرونده در فدرال و دریافت فایل نامبر فدرال
  • ...
اون سه نقطه یعنی هنوز پروسه تکمیل نشده و هنوز اتفاقات مهم دیگری باقی مونده. این تاریخهای مهم رو نوشتم چون برای خیلی از کسانی که در راه مهاجرت هستند مقایسه‌ی این تاریخها با وضعیت خودشون مهمه یا حتی برای کسانی که می‌خوان تصمیمی برای آینده‌ی خودشون بگیرن اطلاع از این دوره‌های زمانی ممکنه خیلی تاثیرگذار باشه. مثلن تصمیم بگیرن که به کشور دیگری مهاجرت کنند. به هرحال امیدوارم اطلاعات مفیدی باشه. در نوشته‌های بعد جزئیات بیشتری از هر کدوم از این اتفاقات خواهیم نوشت.

۱۰ نظر:

  1. سلام مهدي عزيز.ورودتو به جمع وبلاگ نويسان تبريك مي گم و اميدوارم موفق باشي.مديكالت بايد همين روزا بياد.تاريخ فايل نامبر فدرال ما 15 ژانويه هست.موفق باشي

    پاسخحذف
  2. ممنون. من منتظرم خبر آمدن مدیکال شما را بشنوم

    پاسخحذف
  3. سلام
    واقعا بدترین حرف ممکنه همینه که به آدم میگن شما هنوز نرفتین؟
    واقعا درکتون می کنم چون من هم دقیقا شرایط شما را دارم.

    پاسخحذف
  4. سلام .حق با شماست دوست و فاميل منم كه مي بينند ميگن تو كه هنوز اينجايي باور كنيد فكر مي كنند كه خالي بستم مصاحبه منم 26 نوامبر بود و بدبختانه منتظر مديكال هستم هر چند كه به لطف دوستاني كه اونجا هستن متوجه شدم كه كانادا هم همچي مالي نيست داريم اينجا خودمونو مي كشيم بهرحال اميدوارم همگي موفق شويم.

    پاسخحذف
  5. سلام مهدی جان
    مرسی از بلاگت.
    مهدی جان نامزد من فوق مهندسی عمرانه و فکر میکنم این رشته تو اون لیست باشه.
    ما هنوز اقدام نکردیم. آدرس اون سایت رو هم میدونم. اما مهدی جان نیاز دارم مرحله اول و هزینه اش رو سریع بدونم تا برنامه ریزی کنم.
    مرسی میشم.

    پاسخحذف
  6. تشکر از همه دوستان.
    اما در مورد سوال صبا باید بگم تا اونجا که من میدونم در مرحله اول لازمه که تعدادی فرم که در سایت هست پر بشه و با مدارک لازم به دمشق ارسال بشه.
    در ابتدا باید پروسسینگ فی مربوط به کبک رو پرداخت کنید که 390 دلار کانادا(برای اقدام کننده اصلی) + 150 دلار برای همراه است.

    پاسخحذف
  7. سلام.
    من تازه شروع ب هاقذام برای رفتن کردم.
    می تونین منو راهنمایی کنین . از مرحله اول اینکه چه مدارکی لازمه و فرمهای دقیق رو از کجا می تونم داشته باشم.

    پاسخحذف
  8. خانم بهناز؛
    من نمیدونم تخصص شما چی هست؟ اما اگر یک جوری بتونید خودتون رو در لیست اعلامی فدرال قرار بدین شاید از طریق فدرال اقدام کنید بهتر باشه چون الان زمانش خیلی کوتاه شده و زبان فرانسه هم نمیخواد. اما در مورد مدارک؛ از اونجا که من خودم با مشاور اقدام کردم دقیق نمیدونم اما دوستان زیادی به تفصیل در این باره نوشتند. مثلا:
    http://neli-basi.blogfa.com/post-24.aspx
    http://www.canadiran.blogfa.com/post-13.aspx

    پاسخحذف