۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

اولین پست از کانادا

سلام دوستان عزیز. اول معذرت میخوام که چند وقتی نتونستم بنویسم. این اواخر در محل کارم یک مشکلی پیدا کردم که به اونجا نمیرفتم و کار هم که میدونید روزهای آخر زیاده و خونه خودمون هم نبودیم و ... خلاصه که الان من مونترال هستم. تا یادم نرفته یک نکته مهم درباره مقدار پول و نحوه انتقال بگم که برای شما مثل من مشکلی پیش نیاد. قصه اینه که در هواپیما یک فرم به همه میدن که باید نحوه ورودشون به کانادا توش ذکر بشه که بعدا فرم در فرودگاه به قسمت کنترل ویزا ارایه میشه. در اون فرم نوشته که آیا بیش از ۱۰۰۰۰ دلار دارین؟ که من زدم بله چون در مجموع حدود ۲۴۰۰۰ دلار همراه داشتیم. اما مثل اینکه نباید میزدم چونکه به طور کلی این مقدار پول حساسیت ایجاد میکنه. به نظر من راهش اینه که مثلن اگر مثل ما ۲ نفر هستید هر کدوم یک فرم بگیرید که توش هم اعلام نکنید بیش از ۱۰۰۰۰ دلار پول دارید. به هرحال برای ما اینطوری شد که بعد از تحویل فرمها تقریبا هرکس که ما رو دید گیر داد که پولها کجاست و از اونجا که من پولها رو در جاهای مختلف گذاشته بودم و خسته بودم و حال نداشتم که دقیق همه رو بیرون بیارم گفتم اونی که اونجا نوشتم حدودی بوده و دقیق نمیدونم و پولها میکس کانادا و امریکاست. وقتی این رو گفتم گفتند که نه! اینجوری نمیشه و ما باید دقیق بدونیم چقدره؟ که بتونید حساب باز کنید و همه رو مجبور شدم درآرم تا دقیق بشمرند و به دلار کانادا تبدیل کنند. البته مشکل خاصی نیست اما با اون خستگی که خواهید داشت واقعا اعصاب خوردکنه. در کل دیدم که به یکی دو نفر دیگه هم در این مورد گیر دادند. برای همین پیشنهاد من اینه که اعلام نکنید بیش از ۱۰۰۰۰ دلار دارید (هر نفر) و اگر هم پرسیدند رقم دقیق بگید. به جز این همه چیز عالی بود.
اینجا هم که تا الان که یک روز در مونترال بوده باید بگم که بهتر از انتظارمه. انگلیسی که همه میدونند ولی اگر با کسی بزنید کانال فرانسه واقعا ناجور و تند حرف میزنند و توصیه نمیشه! فعلن خداحافظ

۱۸ نظر:

  1. تجربه جالبی بود
    ممنون

    پیوند داده شد

    http://fromirantocanada.blogspot.com/

    پاسخحذف
  2. خوش آمدید ، اگه کاری از دست من برمیاد حتما به من خبر بدید.اصلاتعارف نمیکنم. ایمیل منو دارید ، حتی اگه یه وسیله ایی چیزی احتیاج داشتید حتما بگید. چه نکته جالبی ! ما یه حساب ویزا داشتیم ، 8 هزار تا رو آوردیم بقیه رو تو ویزا گذاشتیم.
    کارنو

    پاسخحذف
  3. سلام .امیدوارم خوب باشی.ممکنه در مورد نوع پرواز و سئوالات و کارهائی که در فرودگاه انجام دادید و میزان بار همراه توضیحاتی بدید.منون

    پاسخحذف
  4. اینجا خیلی خوبه تا فعلا. منکه نفهمیدم چرا بعضی از وبلاگ نویسا بد مینویسند.به ما اصلا گیر ندادند چقدر پول داریم نه اینجا نه ایران.مردمش خیلی شادند

    پاسخحذف
  5. سلام مهدي جان
    اميدوارم خوب باشيد.
    چند تا پست آخر وبلاگتو خوندم. با توجه به اينكه من هم قصد زندگي در مونترال رو دارم ، خيلي علاقه مندم كه در مورد حال و هواي اونجا برامون بنويسي.
    وبلاگت رو هم لينك ميكنم تو وبلاگ خودم.
    خوش باشي
    reza11000.blogfa.com

    پاسخحذف
  6. doostan. man hanooz dorost o hesabi mostaghar nashodam. dar avalin forsat daghightar minevisam

    پاسخحذف
  7. مهدی جان، رسیدن بخیر. امیدوارم که موفق باشید و خبرهای خوب ازتون بشنویم.

    پاسخحذف
  8. سلام مهدی جان
    رسیدن به خیر
    خوشحالم تا حالا راضی هستید. منتظر نوشته هاتون هستم.
    موفق باشید

    پاسخحذف
  9. سلام مهدی عزیز... ورودت را به کانادا تبریک میگم ! با بهترین آرزوها برایت ..

    پاسخحذف
  10. ههدی جان
    خیلی خیلی ورودتان را به کانادا خوشامد میگم ! با ارزوی بهترین ها در بدو ورودتان ! به امید خبرهای خوب از شما و دیگر دوستان

    پاسخحذف
  11. سلام مهدی جان، رسیدن به خیر :)
    امیدوارم که کاراتون به خوبی پیش بره و موفق باشید

    پاسخحذف
  12. سلام . با اجازتون لينک وبلاگ شمار و در وبلاگم گذاشتم . اگه راضي نبوديد ور مي دارم. دوست دارم لينک وب لاگ منو بذاريد.اگه دوست داشتيد.
    ممنون
    http://conteur.blogfa.com

    پاسخحذف
  13. salam
    dar mored pool moshkel badan be voojod miad bad az 6mah polha ke kam shod shoma mikhahid az dolat befit begirid onjast ke migan shoma 24000 darid va ta 1 sal bayad khodetono saport koid in bala sar man omad agar kasi dar in mored soali dareh ba email man
    maghilpour@yahoo.ca
    tamas begireh

    پاسخحذف
  14. چرا دیگه ادامه نمی دین؟؟ از اونجا برامون بگین لطفا!!

    پاسخحذف