۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

افزایش نرخ رشد جمعیت کانادا در سه ماهه دوم 2009

به نوشته سایت کاناداویزا: جمعیت کانادا در سه ماهه دوم سال 2009 به میزان 0.36 درصد رشد داشته است و این رشد به طور عمده ناشی از برنامه های مهاجرتی کانادا بوده است. به طور دقیق، 121.200 نفر در این دوره به جمعیت کانادا اضافه شده که 84.800 نفر آن مهاجر بوده اند. رشد جمعیت ایالتهای آلبرتا، مانی توبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا بیش از میانگین بوده است. موفقیت برنامه های استانی دلیل این افزایش جمعیت عنوان شده است.
نمیدانم این خبر در کنار اوضاع بد اقتصادی دنیا خبر خوبی برای منتظران محسوب میشود یا برعکس. موضوع این است که باید توجه داشت کشور پیشرفته ای مانند کانادا به آمار و ارقام بسیار حساسند و روی آن برنامه ریزی میکنند. گرچه ممکن است در نگاه اول، افزایش جمعیت پارامتر خوبی برایشان باشد اما روی دیگر این آمار آن است که نرخ بیکاری نیز در کانادا افزایش یافته است. بنابراین ممکن است جهت جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری (و بازسازی وجهه جهانی کانادا در محافل بین المللی) روند ورود مهاجران (یاد سریال مهاجران افتادم! که این روزها هم داره نشون میده) را به صورت manual کند کنند. این هم یک تحلیل دیگر!
با تشکر از وبلاگ خاطرات مهاجرت که ایده اولیه این تحلیل را داد.

۸ نظر:

  1. سلام مهدی جان
    خواستم سال کنم كه تفاوت قیمت یک وکیل مهاجرت با یک نماینده چقدر است ؟ و از کجا بفهمیم كه طرفمون وکیل است یا نماینده ؟

    با سپس و آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  2. فکر نمی کنم که این قضیه در مورد ماها خیلی موثر باشه. چون معمولا برنامه های مهاجرای و تصمیماتی که براشون گرفته می شه و قوانینی که وضع میشه بصورت سالانه هست نه فصلی یا ماهی. در ضمن هر تصمیمی هم که گرفته میشه شامل پرونده های جدید میشه نه اونهایی که توی پروسه هستند.

    پاسخحذف
  3. مهدي جان ممنون از كامنتت
    جوابتان را در وبلاگم دادم
    راستي از اينكه شما هم در رويال سويت مصاحبه داشتيد خوشحالم .من كه خاطرات خوبي ازآنجا دارم چون محل اقامت 3روزمون را در آنجا بوديم و رزرويشن هتل هم نه فرانسه بلد بود نه انگليسي خلاصه بازبان اشاره باهاش صحبت ميكردم وروز آخر حسابي رفيق شديم

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  5. امیر جان؛
    در مورد تفاوت وکیل با مشاور (نماینده) پرسیده بودی باید بگم من یک مورد سراغ دارم که کسی وکیل گرفته بود؛ به خاطر آنکه میخواست اگر پذیرفته نشد تا پای شکایت هم برود و وکیل همان روز اول مدارکش رو نشون داده بود که خب؛ احتمالن از جایی مثل انجمن وکلای کانادا و ... قابل بررسی است و وظیفه اونه که ثابت کنه وکیله و نه نماینده و چه خدماتی میتونه بده که نماینده نمیتونه. هزینه ای که وکیل میگیره معمولا خیلی بیشتر از نماینده است. در اون مورد که گفتم حدود 10000 دلار گرفته بود؛ اگرچه هزینه نماینده ها هم متفاوت است اما به این عدد نمیرسد. حدود 3 هزار دلار برای نماینده متداول است. اما نکته کلی این است که خیلیها حتی گرفتن نماینده را نیز بی دلیل و اتلاف پول میدانند چه رسد به وکیل. در واقع در موارد خیلی خاص باید به وکیل رجوع کرد و در موارد عادی بهتره بهش فکر نکنی

    پاسخحذف
  6. خطاب به یادداشتهای یک بیگانه:
    برنامه های مهاجرتی موضوعی جدا از چیزی است که ما مطرح کردیم. در واقع، دولت کانادا طبق برنامه مهاجرت به پذیرش ادامه میدهد اما تا حد امکان ورود این مهاجران را به تاخیر می اندازد و روند ورود را کند میکند. شما درست میگویید که تصمیمات شامل پرونده های جدید میشود و بحث ما هم بر سر تصمیم گیری نیست و تصمیم در مورد ما گرفته شده (به احتمال زیاد؛ گرچه تا دریافت ویزا نمیتوان با قطعیت اظهار نظر کرد) اما اقامت را میتوانند به تاخیر بیندازند.

    پاسخحذف
  7. من همسرم از طریق سرمایه گذاری اقدام کردیم ایا می شود در مصاحبه رد شویم لطفا راهنمای کنید

    پاسخحذف
  8. من وهمسرم از طریق سرمایه گذاری اقدام کردیم ایا می شود در مصاحبه رد شویم لطفا رهنمای کنید

    پاسخحذف