۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

آنالیز لیست افراد منتظر

وبلاگ خاطرات من و باسی به دلیل نوشته های دقیق و لحن صادقانه و البته قدمت در مورد مهاجرت به کبک، برای خیلی از کسانی که از پارسال مصاحبه داشتند تبدیل به یک ریفرنس شده بود اما این نوشته آخر؛ خیلی پرونده ها رو کنار هم گذاشته (و همینجا از نویسنده تشکر میکنم) و به این دلیل میشه یکجا همه رو بررسی کرد. با نگاهی به این لیست میشه نکات زیر رو فهمید:
  • بیشتر مدیکالها در یک فاصله زمانی مشخص صادر شده (اوایل ژوئن تا اواسط جولای) و از اون به بعد این روند تقریبا متوقف شده
  • توالی زمانی منظمی در صدور مدیکالها مشاهده نمیشه، به عبارتی دیده میشه که مدیکال بعضیها که تاریخ فایل نامبر فدرالشون جلوتر بوده صادر شده ولی مال بعضیها که قبل تر بودند در صف باقی مانده
  • به نظر میرسه مدیکال افراد مجرد زودتر صادر میشه؛ اگرچه این رو با توجه به اطلاعات این لیست نمیشه به طور دقیق گفت و loonlongue در این مورد بیشتر کمک میکنه
  • در ماه آگوست هیچ اتفاقی نیفتاده و به جز چند نامه روتین چیزی از سفارت کانادا در دمشق صادر نشده؛ انگار که کلا سفارت در تعطیلات بوده
  • از ماه سپتامبر مصاحبه ها شروع شده و تا کنون مانند قبل جلو رفته و تغییر خاصی مشاهده نمیشه
  • بعضیها به مشکلاتی از قبیل مجاز نبودن وکیل (یا مشاور) برخورد کردند که لزوم دقت بیشتر در انتخاب وکیل رو یادآوری میکنه؛ البته در صورتی که اصلا نیازی به گرفتن وکیل احساس میشه.
  • تعداد کسانی که در مورد مهاجرت به کبک و کانادا وبلاگ مینویسند خوشبختانه روز به روز در حال افزایشه و این به کسانی که میخوان وارد این مسیر بشن کمک میکنه
  • از کامنتها مشخصه که این غیرقابل پیش بینی بودن زمان انتظار برای مدیکال، خیلی آزاردهنده شده. شاید وقتش باشه کمی به خودمون روحیه بدیم و به قول نیلوفر، وقتمون رو با انتظار خشک و خالی تلف نکنیم
اگر کسی نکته ای به نظرش میرسه خوشحال میشم بشنوم.

پی نوشت: مقاله جالبی از شرکت پارس کانادا

۱۱ نظر:

  1. مهدي جان ، همه اين چيزهايي كه شما گفتيد منطقيه ، اما من همش فكر ميكنم كه اين موضوع شانسيه و به صورت رندم مال يكي زود مياد يكي دير مياد . من اينجوري فكر ميكنم. چون حساب كتاب درستي نداره.

    پاسخحذف
  2. یک نکته ای که توی لیستی که تهیه کردید مشخص نشده این هست که چه کسانی لندینگ فی رو به همراه پروسسینگ فی پرداخت کردند. با توجه به تجربه ای که من و دوستانم داریم(البته این تجربه مربوط به 3 سال پیش هست)دوستان ما یک سال قبل از ما به مصاحبه رفتند و قبول شدند و یکی از اونها همه مدارک خودشون رو برای فدرال فرستادند به غیر از لندینگ فی یکی دیگه لندینگ فی رو هم پرداخت کرد. اون زمان مدیکال بعد از یک سال صادر میشد. یکسال بعد زمانی که دوستان ما منتظر مدیکال بودند ما رفتیم برای مصاحبه و بعد از قبولی همه مدارک رو به علاوه لندینگ فی برای فدرال فرستادیم. دوستان ما همچنان منتظر مدیکالشون بودن. اون که لندینگ فی ریخته بود بعد از 13 ماه مدیکالش اومد.(یک ماه تاخیر با توجه به میانگین اون زمان)دوست دیگه همچنان منتظر بودن. ما بعد از 11 ماه انتظار (11 ماه از تاریخ مصاحبه)مدیکال رو گرفتیم ولی دوست ما هنوز منتظر بود یعنی 2 سال گذشته بود. ما یک ماه بعد از اینکه مدیکال رو فرستادیم ویزا رو گرفتیم. و دو ماه بعد هم اومدیم کانادا. روزی که پرواز داشتیم دوست ما بهمون خبر داد که مدیکالشون اومده. البته باز هم تاکید میکنم این تجربه مربوط به 3 سال پیش هست. اما توی کلاس های "آی اَ ام" هم که دو هفته بعد از مدیکال ما تشکیل شد و من نگران ویزامون بودم و از همه سوال میکردم که چقدر طول کشید و ... متوجه شدم دوستانی که لندینگ رو پرداخت نکرده بودند مدت انتظار برای مدیکالشون خیلی طولانی تر از بقیه بود.
    ای کاش لیست رو با شرایط دیگه هم تکمیل میکردید تا بشه نتیجه گیری بهتری داشت. چون من متوجه شدم که عدم پرداخت لندیگ فی کمی در پروسه تاخیر ایجاد میکنه. علتش رو نمیدونم. چون خودشون توی سایت هم گفتند که میشه لندینگ رو بعدا هم پرداخت کرد. اما آماری که من گرفتم (یعنی همینطور از طریق پرس و جو و مقایسه) متوجه شدم تفاوت پرونده ها در پرداخت لندینگ فی بوده.

    پاسخحذف
  3. مدیکال های نوامبری هی بعضی هاشون اومده. مال دسامبر تقریبا همه مدیکال گرفتن. فکر کی کنم اینا سعی کردن قبل از تعطیلی شون تا آخر ۲۰۰۸ مدیکال ها رو صادر کنن و احتمالا از اول سپتامبر شروع می کنن مدیکال های ۲۰۰۹ رو می فرستن که امیدوارم ما هم تو اولین سری باشیم.

    پاسخحذف
  4. سلام
    راستی توی وب لاگم شما را لینک کردم،دوست داشتی منو لینک کن.
    www.lolitaky.blofga.com
    لولیتا

    پاسخحذف
  5. سلام مهدي عزيز.13 روز از سپتامبر هم گذشت و شهر در سكوت است.شايد بچه هايي كه جديد فايل نامبر فدرال مي گيرن تا عيد مديكالاشون بياد.
    نكته قابل توجه اومدن مديكال اكثر دسامبري هاست.حالا چرا مال بعضي از اكتبر و نوامبري ها هنوز نيومده يكم عجيبه.مي تونه مثل مصاحبه ها باشه.مثلا من كه فايل نامبر كبكم نوامبر 2006 بود يك دسامبر رفتم مصاحبه اما بودن افراديكه 2007 و يااوايل 2008 بودن و با ما اومده بودن مصاحبه.

    پاسخحذف
  6. لولیتا جان؛
    اگرچه لینکم رو در وبلاگتون ندیدم ولی شما رو اضافه کردم.
    موفق باشید

    پاسخحذف
  7. نیلوفر جان؛
    فعلن که به قول خودت شهر در سکوت است. بهتره ببینیم وقتی راه میفته چی میشه. فعلن که 12 روز از سپتامبر گذشته. 1 روز جلو رفتی! اما خارج از شوخی؛ دقت کردی که از 5شنبه و جمعه و شنبه انتظار نمیشه داشت چون این طرف و اون طرف تعطیله. تازه اگر یکشنبه رو هم اضافه کنیم که خود کانادا تعطیله نور علی نور میشه. اینها یعنی که 12 روز هیچی نیست.

    پاسخحذف
  8. سلام دوست عزيز
    من به تازگي براي كبك اقدام كردم مي خواستم ازتنون بپرسم براي پيگيري پرونده با چه ادرسي ميتونيم در اينترنت از وضعيت پروندمون مطلع شويم؟
    مرسي از راهنماييتون

    پاسخحذف
  9. دوست ناشناس؛
    فقط بعد از دریافت فایل نامبر فدرال (پس از مصاحبه) قادر به چک کردن پرونده از روی اینترنت هستید که البته خیلی آپدیت نیست و تا به حال که به کسی کمک نکرده. به هر حال آدرسش هست:
    https://services3.cic.gc.ca/ecas/?app=ecas&lang=en

    پاسخحذف
  10. بابا باز برید خداتونم شکر کنید که منتظر مدیکال و ویزایید!
    من دربه در چی بگم که خدا روزه منتظره برگه ی "عدم سو پیشیه " ام :(
    به خدا موهام هر روز از حرص سفید میشن

    :((

    پاسخحذف
  11. سلام
    6ماهه كه منتظر وقت مصاحبه ام ولي هنوز هيچ خبري نشده .وكيلم ميگه كه احتمالا امتياز نياوردم...ميخواستم بدونمم مگه اول امتيازا مصاحبه نميشه بعد فايل نامبر مياد؟و چطوري ميتونم پروندمو پيگيري كنم؟

    پاسخحذف